Perform Brand Design

Koszyk

Pilot International

Lider dystrybucji FMCG

Klient
Pilot International
Rok
2024
Zakres Powiązane projekty

Pilot International to polska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem w imporcie i eksporcie produktów FMCG. Specjalizuje się w handlu znanymi międzynarodowymi markami, takimi jak Milka, Kinder, TUC, Lipton, Nescafe czy Gillette. Posiada nowoczesny magazyn w Europie Środkowej, co umożliwia firmie utrzymanie wysokiej częstotliwości transakcji oraz szybkiej rotacji towarów. Oferuje również dodatkowe usługi, dostosowując swoje rozwiązania do potrzeb klientów.

Jako specjalistom B2B zajmującym się handlem międzynarodowym, zależało nam na unikalnym rozwiązaniu, które podkreśliłoby wyjątkowość na rynku. Lider niestety wciąż borykał się z imitacjami po stronie mniejszych graczy biznesowych.

Na potrzeby identyfikacji wizualnej opracowaliśmy niestandardowy krój pisma w dwóch odmianach, który posłużył jako kluczowy element nowej tożsamości marki. Krój pisma jest używany do nagłówków i sloganów w komunikacji online i offline. Unikalną cechą fontu jest to, że w pierwszym wariancie małe litery replikują znaki z logo globalnych marek FMCG. Drugi wariant niestandardowego kroju pisma zawiera pod minuskułami niestandardowe ikony, reprezentujące opakowania znanych produktów. Połączenie liter i ikon tworzy uderzające i urzekające kompozycje, które dają nam mocno wyróżniającą się warstwę wizualną dla wszystkich materiałów firmowych.

OpenType-SVG został przyjęty jako standard branżowy, istnieje duża szansa, że ​​coraz więcej przeglądarek internetowych zacznie go stosować. Obecnie wstępują ograniczenia na Chrome, Internet Explorer, Opera w poprawnym wyświetlaniu liter.

TyPe yOUr TeXT.
TYPE YoUR TEXTabcd.

Dedykowana typografia jest kluczowym elementem materiałów reklamowych firmy Pilot International. Mocno wpływa na ich czytelność oraz skuteczność przekazu. Oryginalny krój pisma podkreślił charakter marki i wzmocnił jej tożsamość wizualną, co sprawiło, że materiały stały się bardziej rozpoznawalne na tle konkurencji.

Zabiegi graficzne, które wprowadziliśmy do fontów przyciągają uwagę odbiorców, oraz ułatwiają przyswajanie treści, co znacznie zwiększyło skuteczność komunikacji marketingowej. Ponadto, harmonijne zestawienie typografii z pozostałymi elementami graficznymi, tworzy spójny i profesjonalny wygląd, który buduje zaufanie do marki.

Dla działu marketingu firmy stworzyliśmy dokument zawierający wytyczne wizualne. Pozwala on na szybsze podejmowanie decyzji dotyczących projektów graficznych, ponieważ można bezpośrednio odnosić się do określonych zasad, zamiast za każdym razem opracowywać nowe rozwiązania.

Jesteśmy bardzo dumni i zadowoleni z całokształtu współpracy. W trakcie całego procesu agencja Perform wykazywała się elastycznością i szybkością działania, dostosowując się do naszych potrzeb i terminów. Dlatego z pełnym przekonaniem polecamy Perform wszystkim firmom, które poszukują profesjonalnych i kreatywnych rozwiązań w zakresie brand design.


Marta Kubiak
Proxy
Następny projekt
Stacja Nowa Gdynia
Aktywny wypoczynek na nowo

Koszyk

Zamknij