Folkstar
Wzory ludowe jako brand
Folkstar to polska sieć sklepów z produktami inspirowanymi motywami ludowymi. Firma udowadnia, że kultura ludowa jest żywa i ma się dobrze, przywracając folklor do łask i nadając mu nowoczesny styl. Celem projektu było opracowanie systemu wizualnego, który przełożyłby się na większą rozpoznawalność marki. Klient chciał, aby odbiorcy dostrzegli wartość przede wszystkim w tym, że „łowickie kwiaty” na produkcie pochodzą od Folkstar, tymczasem miał wrażenie, że reklamuje po prostu sam wzór.
Naszym zadaniem było przeprowadzenie audytu i warsztatów z klientem, dzięki którym opracowaliśmy nową strategię i architekturę marki. Zwieńczeniem procesu było opracowanie wytycznych dla nowego systemu identyfikacji wizualnej. Głównym elementem wizerunku stała się typografia, nawiązująca formą do ręcznie wycinanych ludowych ornamentów. W oparciu o nasze wstępne rekomendacje klient opracował projekt samodzielnie.


