Program 60+
ZAKRES PRAC:
lifting logo, architektura marki, system identyfikacji wizualnej, brand care
Na przestrzeni lat marka 60+ przekształciła się w ogólnopolską inicjatywę wspierającą osoby w podeszłym wieku, która angażuje w działania lekarzy, farmaceutów i firmy farmaceutyczne.
Decyzja o odświeżeniu systemu identyfikacji wizualnej zapadła w związku ze zmianą pozycjonowania oraz rozszerzeniem działań rynkowych marki. Prace nad tożsamością wizualną marki poprzedziły poszukiwania dotyczące postrzegania świata przez osoby starsze.
dowiedz
się więcej o projekcie +
Biorąc pod uwagę wyniki badań z dziedziny gerontologii i geriatrii, w szczególności dysfunkcje procesów percepcji, opracowano optymalne rozwiązanie ułatwiające kontakt z Programem 60+ osobom starszym: odpowiednie kroje pisma i ich kolorystyka, budowa tekstu i styl komunikacji, key visual odpowiadający potrzebom grupy wiekowej. Wszystkie materiały marketingowe dla marki projektowane są obecnie z myślą o osobach starszych (dobór informacji, kompozycja, kolorystyka, dobór krojów pisma i wielkość liter).
Dla Programu opracowaliśmy szereg broszur informacyjnych na temat prawidłowego stosowania i przeprowadzania terapii lekowych.
W zakresie usługi BRAND CARE dla Programu 60+ opracowaliśmy wizerunek kampanii informującej o możliwości wybrania tańszej terapii lekowej, raport podusmowujący
działania marki oraz projekty widoków strony www.
Kolejnym etapem rozszerzania założeń Programu 60+ był bezprecedensowy projekt apteki dedykowany seniorom i pierwsza tego typu placówka sieci aptek DOZ. Filię wyróżniają przede wszystkim ergonomiczne rozwiązania dostosowane do obsługi seniorów, a także odpowiednia dla tej grupy komunikacja.
Tutaj senior otrzyma informacje dotyczące zażywanych leków oraz możliwości stosowania ich zamienników. Zadbaliśmy o miejsce na punkt obsługi na siedząco dla niepełnosprawnych, a także punkty opieki farmaceutycznej.
dowiedz
się więcej o projekcie +
W aptekach położono antypoślizgowe podłogi, dotychczas stosowane w szpitalach. Przy ladach znajdują się drewniane poręcze i miejsca na torby, aby senior mógł chociaż na chwilę odpocząć stojąc w kolejce. Przy ladach umieszczono fotele, na których pacjent może usiąść, podczas gdy farmaceuta realizuje jego recepty. Również system identyfikacji wizualnej stanowi odpowiedź na dysfunkcje percepcji jakie pojawiają się wraz z wiekiem: odpowiednie kroje pisma, kolory i styl ilustracyjny zostały dobrane tak, by ułatwić lekturę starszym pacjentom.
Większości elementów towarzyszą komunikaty informujące osoby starsze, z jakimi nowymi udogodnieniami mają do czynienia - apteka przemawia przyjaznym głosem.