Program 60+

ZAKRES PRAC:
lifting logo, architektura marki, system identyfikacji wizualnej, brand care

Na przestrzeni lat marka 60+ przekształciła się w ogólnopolską inicjatywę wspierającą osoby w podeszłym wieku, która angażuje w działania lekarzy, farmaceutów i firmy farmaceutyczne.

Decyzja o odświeżeniu systemu identyfikacji wizualnej zapadła w związku ze zmianą pozycjonowania oraz rozszerzeniem działań rynkowych marki. Prace nad tożsamością wizualną marki poprzedziły poszukiwania dotyczące postrzegania świata przez osoby starsze.

dowiedz się więcej o projekcie +

Biorąc pod uwagę wyniki badań z dziedziny gerontologii i geriatrii, w szczególności dysfunkcje procesów percepcji, opracowano optymalne rozwiązanie ułatwiające kontakt z Programem 60+ osobom starszym: odpowiednie kroje pisma i ich kolorystyka, budowa tekstu i styl komunikacji, key visual odpowiadający potrzebom grupy wiekowej. Wszystkie materiały marketingowe dla marki projektowane są obecnie z myślą o osobach starszych (dobór informacji, kompozycja, kolorystyka, dobór krojów pisma i wielkość liter).

Dla Programu opracowaliśmy szereg broszur informacyjnych na temat prawidłowego stosowania i przeprowadzania terapii lekowych.

W zakresie usługi BRAND CARE dla Programu 60+ opracowaliśmy wizerunek kampanii informującej o możliwości wybrania tańszej terapii lekowej, raport podusmowujący działania marki oraz projekty widoków strony www.

Kolejnym etapem rozszerzania założeń Programu 60+ był bezprecedensowy projekt apteki dedykowany seniorom i pierwsza tego typu placówka sieci aptek DOZ. Filię wyróżniają przede wszystkim ergonomiczne rozwiązania dostosowane do obsługi seniorów, a także odpowiednia dla tej grupy komunikacja.

Tutaj senior otrzyma informacje dotyczące zażywanych leków oraz możliwości stosowania ich zamienników. Zadbaliśmy o miejsce na punkt obsługi na siedząco dla niepełnosprawnych, a także punkty opieki farmaceutycznej.

dowiedz się więcej o projekcie +

W aptekach położono antypoślizgowe podłogi, dotychczas stosowane w szpitalach. Przy ladach znajdują się drewniane poręcze i miejsca na torby, aby senior mógł chociaż na chwilę odpocząć stojąc w kolejce. Przy ladach umieszczono fotele, na których pacjent może usiąść, podczas gdy farmaceuta realizuje jego recepty. Również system identyfikacji wizualnej stanowi odpowiedź na dysfunkcje percepcji jakie pojawiają się wraz z wiekiem: odpowiednie kroje pisma, kolory i styl ilustracyjny zostały dobrane tak, by ułatwić lekturę starszym pacjentom.

Większości elementów towarzyszą komunikaty informujące osoby starsze, z jakimi nowymi udogodnieniami mają do czynienia - apteka przemawia przyjaznym głosem.

Referencje

Od firmy otrzymaliśmy również silne wsparcie merytoryczne w zakresie kreowania wizerunku. Obecnie korzystamy z usług firmy w sposób ciągły oraz planując przyszłe inwestycje wizerunkowe, bierzemy pod uwagę możliwość powierzenia firmie kolejnych zadań.

Piotr Trzeźwiński
Menedżer ds. Komunikacji i Marketingu, epruf S.A.