Perform Brand Design

Koszyk

NAZWA MARKI

Jak krok-po-kroku, samodzielnie lub z zespołem, opracować świetną nazwę marki, która przyciąga klientów, wyróżnia i jest bezpieczna prawnie

„Nazwa marki” to szczegółowa instrukcja, jak opracować nazwę firmy, produktu lub usługi, która:

  • przyciągnie uwagę klientów
  • wyróżni firmę, produkt lub usługę
  • pasuje do upodobań odbiorców marki
  • budzi dobre skojarzenia, także w językach obcych
  • jest przyjemna dla ucha i pozbawiona dwuznaczności, jakich nie sposób dostrzec na pierwszy rzut oka
  • nie stosuje jej żaden inny podmiot
  • nie zastrzegła jej w urzędzie patentowym żadna inna firma
  • posiada możliwą do kupienia domenę internetową
  • ułatwia wprowadzanie na rynek nowych produktów
  • ma duże szanse, by stać się dobrym logo
  • niesie pomysł na system identyfikacji wizualnej i angażujący storytelling (pełen branding marki)

To ponad 250 stron konkretnych wskazówek i praktycznych narzędzi:

  • Pięć sprawdzonych formuł warsztatowych, po 90 minut każda, dopasowanych do różnych typów marki i biznesu
  • Od planowania strategicznego marki, po testowanie nazwy pod kątem prawnym, językowym i wizualnym
  • Naming omówiony na przykładach konkretnych brandów, w kontekście pełnego procesu projektowania marki
  • Kompletne vademecum dla liderów biznesu, marketerów, menadżerów, projektantów, strategów i właścicieli firm, od startupów po korporacje
  • Cover

Podręcznik pomoże Ci odnaleźć najlepszą nazwę dla Twojej firmy, produktu lub usługi. Unikniesz czyhających po drodze nieprawidłowości, które mogą słono kosztować w kolejnych etapach rozwoju marki.

Dowiedz się jak w uporządkowany sposób przejść przez proces namingowy i świadomie:

  • zaplanować nową markę
  • wprowadzić nowe nazwy do grupy marek już funkcjonujących
  • zmieniać nazwy istniejących firm, produktów lub usług

Czego dowiesz się, zgłębiając podręcznik?

Poznasz nasz praktyczny schemat, jak krok-po-kroku, samodzielnie lub z zespołem, opracować świetną nazwę marki, która przyciąga klientów, wyróżnia i jest bezpieczna prawnie

Etap I 
Dobra nazwa, czyli jaka?

Książka „Nazwa marki” to przewodnik, jak tworzyć nazwy marek, firm, produktów lub usług. Poruszamy w nim wiele różnych zagadnień, abyś mógł zrozumieć szeroki kontekst pełnego procesu kreowania marki. Zaczniesz zatem od podstaw, określisz, czym jest dobra nazwa marki i dowiesz się, jak przekonać nieprzekonanych, że potrzebujecie tej najlepszej. Dzięki kartom pracy i różnorodnym ćwiczeniom nauczysz się opracowywać nazwy marki samodzielnie lub z zespołem, nawet bez większych kompetencji kreatywnych, strategicznych czy trenerskich.

Etap II 
Szybkie wytyczne dla kreacji lub kompleksowa strategia marki (brief)

Zaczniesz z klarowną wizją końca, co sprawi, że o wiele szybciej osiągniesz efekty. I ostatecznie doprowadzisz zespół tam, dokąd obiecałeś. Pokażemy Ci jak dokonać przeglądu strategii marki i skonstruować wytyczne dla namingu. Dzięki temu Twoje szanse na szybkie odnalezienie dobrej nazwy diametralnie wrosną.

Etap III
Wygeneruj propozycje nazw

Podejmiesz decyzję, czy nad nazwą chcesz pracować samemu, czy z innymi. Przeprowadzisz jedną, najwyżej dwie burze mózgów trwających ok. 90 minut. Zbierzesz materiały, sporządzisz czytelną listę kryteriów wyboru nazwy właściwej dla Twojej marki. Przeprowadzisz swój zespół przez proces, budując bezpieczną atmosferę, niezbędną dla pobudzenia inicjatywy twórczej uczestników. Dowiesz się jak stymulować ich kreatywność. Nauczysz się angażować na tyle, by pomysły nazw spływały na Twoją skrzynkę e-mail jeszcze kilka lub kilkanaście dni po procesie.

Etap IV
Przetestuj nazwę wewnątrz organizacji

Nauczysz się, jak z wielu propozycji, wstępnie odrzucić te, które z różnych powodów nie będą możliwe do zastosowania w przypadku Twojej marki. Dowiesz się, czym jest test neutralnego zapisu i test przywołania oraz jak je prawidłowo przeprowadzić. Testy te pozwolą Ci popatrzeć obiektywnie na czytelność i atrakcyjność nazwy i tak zwane likeability (którą z nich ludzie rzeczywiście będą w stanie obdarzyć sympatią). Sprawdzisz nazwę pod kątem dostępności rejestracyjnej w odpowiednich urzędach i zakupisz domenę z rozszerzeniem pasującym do typu Twojej marki.

Etap V 
Przetestuj nazwę pod kątem wąskich kryteriów strategicznych

Koncepcje sprawdzisz na poziomie werbalnym i wizualnym, w kontekście zastosowania marketingowego. Dowiesz się, jakie są cechy dobrej nazwy i jak przekonać się, czy nazwa ma pozytywne konotacje, czy niesie pożądane skojarzenia i czy podoba się odbiorcom. Zaplanujesz sposoby rozszerzania marki na nowe linie produktowe i zweryfikujesz, czy nazwa posiada potencjał, by stać się sercem brandingu i pełnej komunikacji wizualnej marki. Pokażemy Ci, jak oceniać, czy litery w nazwie układają się w sposób przyjemny dla oka oraz, czy istnieje harmonia między nimi, co jest istotne dla tworzenia udanego logo.

Etap VI
Wybierz właściwą nazwę

Wybór dobrej nazwy wymaga nieco więcej uwagi niż kierowanie się preferencjami decydentów. To decyzja strategiczna – nazwa powinna przejść gładko przez sito kryteriów wyboru, szczegółowo opisanych w kolejnych rozdziałach podręcznika i załączonych checklistach. Podejmiesz ostateczną decyzję, którą nazwę zastosować w marce. Tak, aby rzeczywiście była wyróżniająca, chwytliwa, wspierająca standaryzację, a nakłady poniesione na wykreowanie siły brandu były możliwe najniższe. I gotowe!

Bezpłatny fragment

Ciekawy pierwszego rozdziału? Odbierz swój pik .pdf i dowiedz się, czego możesz spodziewać się podczas naszej wspólnej brandingowej podróży!

Czego jeszcze możesz się nauczyć?

„Nazwa marki” to także pięć gotowych scenariuszy (tzw. metod warsztatowych) spotkań tupu „burza mózgów”. Wszystkie zostały szczegółowo opisane, krok po kroku. Podręcznik pomoże Ci przeprowadzić owocne spotkanie, nawet jeśli nie posiadasz kompetencji trenerskich.

Komplet praktycznych narzędzi

W podręczniku zamieściliśmy szereg ćwiczeń i wskazówek, jak opracować oraz testować nazwę w praktyce. Sprawdzą się one zarówno dla marek nowych, jak i tych w rozwoju lub kryzysie. Pracować możesz samodzielnie, z zespołem lub za pomącą AI. Proces przebiegnie sprawnie i zgodnie ze sztuką. Profesjonalnie.

Lista wybranych narzędzi strategicznych, które zostały szczegółowo opisane w „Nazwie marki”:

  • Szybki brief na nazwę marki
  • Brief – wersja pogłębiona
  • Analiza kultury językowej firmy lub/i otoczenia branżowego
  • Typologia nazw marek
  • Persona i mapa empatii
  • Nazwa „most”
  • Krajobraz nazewniczy
  • Archetypy marki
  • Konstruktor wyrazowy
  • Wybór architektury marki
  • Test neutralnego zapisu
  • Test przywołania
  • Tekst kształtu słowa
  • Test potencjału typograficznego
  • Test kolażu obrazów i symboli
  • Test systemu identyfikacji
  • Checklista świetnej nazwy

Stwórz dobrą nazwę marki, firmy, produktu lub usługi. Tak po prostu!

  • Dzięki książce „Nazwa marki” zamienisz proces poszukiwania nazwy w kreatywną przygodę!
  • Wybierzesz spośród kilku gotowych i czytelnych procesów nazewniczych, dostosowanych do Twojego typu marki lub przedsiębiorstwa
  • Nie trać ani minuty czasu więcej na poszukiwanie dobrej nazwy marki! Książka to same konkrety i ponad 30 praktycznych kart pracy
  • Przesyłka została wliczona w cenę (kurier DPD), wysyłamy w 24h od daty zakupu (w dni robocze)

Często zadawane pytania

„Nazwa marki. Jak krok-po-kroku, samodzielnie lub z zespołem, opracować świetną nazwę marki, która przyciąga klientów, wyróżnia i jest bezpieczna prawnie.”

Jeżeli zawodowo związany jesteś z marketingiem, prowadzisz biznes, działasz jako strateg, grafik, trener biznesu lub niezależny konsultant to z pewnością książka „Nazwa marki” wniesie nowe spojrzenie w Twoje życie zawodowe.

W życiu każdego managera przychodzi taki moment, że potrzebuje on nowej, dobrej nazwy. Najlepiej na wczoraj.

Firmy przechodzą fuzje, rebrandingi, wprowadzają innowacje, zmieniają grupy docelowe, marki wychodzą z kryzysów, pojawiają się pomysły na nowe brandy. I zwykle konieczność opracowania nowej nazwy spada na nas jak grom z jasnego nieba. I warto być na to przygotowanym.

Szczególnie dziś, na zatłoczonym rynku, wprawa w szybkim dochodzeniu do dobrych rozwiązań staje się coraz bardziej doceniania w życiu zawodowym każdej osoby związanej z biznesem, marketingiem, zarządzającej marką lub produktem.

W książce zaczynamy od podstaw i stopniowo rozszerzamy wiedzę. Odnajdziesz tu informacje przydatne zarówno osobom początkującym i pierwszy raz rozpoczynającym proces nadawania marki, jak i doświadczonym marketerom, stojącym na czele większego zespołu.

Dodatkowo książka „Nazwa marki” jest doskonałym punktem wyjścia, aby uporządkować i rozbudować swoją wiedzę na temat zarządzania procesem brand design (projektowania marki), a także rozpocząć edukację wizualną w obszarze brandingu (czym jest i jak rozpoznać dobry design).

Książka pomoże Ci zdobyć lub ugruntować wiedzę w temacie pełnego procesu kreowania marki, niezależnie od tego, na jakim stanowisku obecnie jesteś i czy wprowadzasz właśnie na rynek nowy brand.

Jeśli jesteś związany z biznesem, marketingiem, projektowaniem graficznym lub po prostu temat brandingu jest dla Ciebie interesujący, z pewnością znajdziesz tu wiele dla siebie.

Podręcznik „Nazwa marki” przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy procesu namingowego. Dodatkowo zamieściliśmy w nim szereg praktycznych narzędzi i porad, jak opracować oraz testować propozycje nazw dla marek nowych, jak i nazw marek już istniejących, znajdujących się w fazie intensywnego rozwoju lub przechodzących kryzys.

W książce odnajdziesz różnorodne ćwiczenia i metody poszukiwania nazwy odpowiednie m.in.:
– dla marek nowych, wchodzących na już zagospodarowany rynek, na przykład segmentu FMCG, Premium czy nowoczesnych technologii i wszędzie tam, gdzie rynek jest już nasycony i silnie konkurencyjny
– dla marek realizujących strategie błękitnych oceanów, wprowadzających rzeczywiste innowacje lub po prostu oferujące nowe spojrzenie na kategorie już istniejące
– dla marek nowych posiadających wsparcie marki-matki (czyli marki już istniejącej, o charakterze parasolowym)
– dla marek nowych, ale pragnących od razu pokazać się jako duże, silne, z rozmachem
– marek budowanych przez zespoły posiadających dużą wiedzę na temat swojej grupy docelowej lub bogate doświadczenie w pracy z brandami kierowanymi do wąskiej grupy odbiorców
– firm, które się łączą w jeden większy, nowy twór i szukają sposobów, by zasygnalizować wzrost lub posiadają jakikolwiek inny ważny cel komunikacyjny
– firm, które zmieniają ofertę, terytorium działania lub czeka je rebranding, połączony z nadaniem marce nowej nazwy
– dla marek etycznych, nurtu HCD (human centred design) lub tych, gdzie w zespole pracuje przynajmniej kilka osób należących do grupy docelowej
– dla marek, które posiadają możliwość, aby oprzeć swoją komunikację na storytellingu
– markom FMCG, posiadającym budżet na promowanie nowego one-productbrand
– marek B2B (business-to-business) skupiających szerokie portfolio produktowe
– marek B2B (business-to-business) posiadających obszerne doświadczenie lub ekspertyzę w określonym temacie, lub unikalne kompetencje
– odważnych, ale i ambitnych marek niewielkich biznesów usługowych (stacjonarnych lub online)
– marek osobistych ze zdrowym dystansem do samych siebie
– dla marek rzucających wyzwanie liderowi kategorii lub podważających branżowy statusu quo
– markom walczącym o nieszablonowe wartości
– firmom klientocentrycznym lub tym o charakterze i kulturze strat-up’ów
– marek, których gestorzy marki mają misję tworzyć nową kategorię lub określić unikalną niszę

Nie od dziś wiadomo, że opracowanie dobrej nazwy marki wiąże się nie tylko z przyszłym zyskiem, ale przede wszystkim z wieloma przeszkodami na drodze do sukcesu.

Naming to rzecz trudna, jednakże można się go nauczyć i powinno, szczególnie jeśli z markami mamy do czynienia zawodowo.

Jeśli nie jesteś zainteresowany pracą twórczą, to i tak odnajdziesz tu wiele treści dla siebie, jako osoby decydującej o nazwie marki. Zrozumiesz, na czym polega proces i dowiesz się jak rzetelnie ocenić pracę innych osób, zespołu, copywritera i agencji kreatywnej. To, co możemy Ci zagwarantować to poczucie, że dołożyłeś absolutnie wszelkich starań, aby zabezpieczyć się przed ewentualnym niepowodzeniem i odnaleźć właściwą nazwę marki. Sprawnie i skutecznie.

Jeśli chociaż raz przejdziesz z nami przez pełen cykl, rozpoczynając właśnie od nazewnictwa, to organizowanie następnych sesji strategicznych, wymyślanie nazw i tworzenie kolejnych marek marki będzie dla Ciebie dużo prostsze i szybsze – branding stanie się Twoją kompetencją.

A gdy wymyślona przez Ciebie lub Twój zespół nazwa rzeczywiście zaistnieje na rynku, poczujesz dumę, budując tym samym Twoje portfolio marketera, stratega czy przedsiębiorcy, powiększając rodzinę silnych marek, które w swojej karierze zawodowej wypuściłeś w szeroki świat. Dowiesz się jak działać, by brand, nad którym pracujesz, stał się marką pierwszego wyboru i upewnisz, że Twoje postępowanie jest słuszne pod względem prawnym, jak i marketingowym.

Przeprowadzimy Cię za rękę przez pełen proces, kropo po kroku, i pomożemy uniknąć zawsze pojawiających dylematów namingu – od strategii marki, aż po identyfikację wizualną i procesy rozszerzania marki. Pokażemy Ci jak wystrzec się typowych błędów.

Nie. Książka „Nazwa marki” została zaprojektowana do samodzielniej pracy. Całość została skonstruowana tak, aby korzystać z niej bez pomocy autora. Jeżeli chcesz podzielić się opinią na jej temat lub przedstawić nam efekty swojej pracy z podręcznikiem, napisz do nas na adres info@pbd.pl.

Być może masz dodatkowe pytania, w takim przypadku, również zapraszamy do kontaktu. Jeśli tylko będziemy w stanie, z pewnością pomożemy. Jeżeli jednak rzeczywiście potrzebujesz wsparcia merytorycznego, technicznego czy kreatywnego lub po prostu rozmowy na temat nazwy Twojej marki, dokup konsultację indywidualną (audyt marki) na stronie www.pbd.pl lub wyślij do nas zapytanie.

Jeśli interesuje Cię oddelegowanie pełnego procesu kreowania marki, pozostajemy do usług. Chętnie opracujemy nazwę Twojej marki, zaplanujemy jej system identyfikacji wizualnej i opracujemy strategię komunikacji. Specjalizujemy się w brandingu i rebrandingu, projektujemy żyjące tożsamości i tworzymy produkty edukacyjne związane z obszarem brand design. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do nas na adres info@pbd.pl. Sprawdzimy, jak możemy Ci pomóc.

„Nazwa marki” to praktyczny przewodnik. Korzystaj z niego w całości bądź w części, pracując samodzielnie lub z zespołem. Strony możliwe do kopiowania i swobodnego uzupełniania zostały oznaczone hasłem „Skseruj i wypełnij”. To ćwiczenia, które jako marketer, strateg, trener lub lider zespołu możesz stosować w swojej codziennej praktyce zawodowej.

Jednakże prosimy, nie kopiuj naszego podręcznika i nie rozpowszechniaj go w żaden inny sposób. Nie twórz nowych utworów, szczególnie tych komercyjnych, na jego podstawie. Wszystkie zamieszczone w książce narzędzia, techniki i metody powstały na bazie naszej praktyki zawodowej.

Jeśli chcesz się nimi podzielić, zrób to, wskazując autora, tak robimy to my, za każdym razem, gdy w podręczniku korzystamy z doświadczenia i wiedzy innych osób. Jeśli zamieszczasz cytat, podaj tytuł książki i adres naszej strony, np. w takiej formie: Justyna Politańska, „Nazwa marki” 2023 www.pbd.pl.

Materiał, który opracowaliśmy, jest prawdopodobnie wszystkim, czego potrzebujesz, by opracować świetną nazwę marki. Ten podręcznik jest bardzo szczegółowy. To przemyślany produkt edukacyjny. Marzy nam się, aby „Nazwa marki” była książką, do której wracasz i którą wykorzystujesz w codziennej pracy. Fizyczna forma produktu czyni to łatwiejszym.

„Nazwa marki” to przekrojowy materiał, ułożony w logiczną całość, tak by poprowadzić czytelnika od ogółu do szczegółu. Jednocześnie można z niego korzystać ad hoc, zaglądając jedynie do rozdziałów poruszających interesujący nas temat lub poszukując kart pracy ze wskazówkami, jak konstruować nazwę marki. Takim sposobom korzystania z materiałów sprzyja właśnie forma wydrukowanej książki.

Podręcznik zawiera wiele praktycznych ściągawek, z których możesz korzystać na różnych etapach pracy z marką, po prostu sięgając po książkę. Warto podkreślić, że w wielu miejscach wychodzimy poza standardowe ramy i definicję „książki”. Ten przewodnik jest inny. Naszpikowany teorią, jednocześnie kipiący od praktyki. Z książką możesz pracować komfortowo, robiąc odręczne notatki, w swoim indywidualnym tempie i każdorazowo dostosowywać proces opracowywania nowej nazwy do specyfiki marki, z którą obecnie pracujesz. W formacie kursu online, video, grupowego wsparcia czy konsultacji indywidualnych byłoby to dużo trudniejsze. Stąd decyzja, aby powstał drukowana wersja podręcznika (książka).

Książka „Nazwa marki” to prawie 300 kolorowych stron praktycznej wiedzy, zamkniętej w wygodnym formacie A4 poziomo. Droższy papier i wciąż rosnące ceny surowców, trudności z jego transportem z Azji do Europy, spowodowane ostatnimi zawirowaniami gospodarczymi oraz inflacja to najważniejsze czynniki, o których mówi się w kontekście zwiększonych kosztów, które wpływają na ostateczną cenę książki.

Postawiliśmy na komfort czytelnika. Zastosowaliśmy przyjemny w dotyku papier, tak, by grubość stron nie sprawiała problemu podczas ich przewracania. Ilustracje i kolory przypisane poszczególnym działom, które mają na celu ułatwić czytelnikowi nawigację, kosztują więcej niż wydruku czarno-biały. Format A4 pozwala na swobodne kopiowanie stron przeznaczonych do pracy warsztatowej. Innymi słowy, to jakość książki po części uzasadnia cenę, w jakiej ją oferujemy.

Książka zawiera wiele ciekawych studiów przypadku, narzędzi i inspiracji namingowych. To pozycja, po którą będziesz sięgać przy każdej okazji, gdy tylko w Twojej głowie pojawi się pomysł na nową markę.

Książka poprowadzi Cię do konkretnych rozwiązań. Potraktuj ją, proszę, jako inwestycję. Skorzystanie z usług osób posiadających kompetencje, które nabędziesz dzięki naszym treściom (praca copywritera, projektanta znaków i brandingu oraz rzecznika patentowego) z pewnością przekroczyłaby jej cenę. Podobnie z rebrandingiem lub renamingiem. Poszukiwania nazwy bez planu mogą potrwać nawet kilka dni lub tygodni. Tracimy czas, nie mówiąc już o sytuacji, w której popełniamy błąd i nazwę należy zmienić po kilku miesiącach funkcjonowania marki na rynku.

To w chwili obecnej jedyna taka pozycja na polskim rynku, uzupełniająca długo wyczekiwaną lukę, jaką sygnalizowali nam nasi Klienci. To pozycja bez precedensu, dlatego nie będzie podlegać wyprzedażom ani indywidualnym rabatom.

Jeśli nie jesteś pewny, czy warto zainwestować taką kwotę, pobierz nieodpłatnie pierwszy rozdział. Pomoże Ci on zyskać całościowej spojrzenie na zakres tematów poruszanych w książce, samodzielnie opracować podstawowy brief na nazwę marki i z pewnością nakreśli, jak ważne jest całościowe spojrzenie na naming.

Tak, wystawiamy faktury VAT.

Zamówienia na książki realizujemy w ciągu 24h (w dni robocze). Cena przesyłki została wliczona w koszt zakupu książki. Korzystamy z usług firmy kurierskiej DPD. W chwili obecnej nie jest możliwa wysyłka poza granice Polski.

Zamów podręcznik poświęcony nazwie marki i przeprowadź burzę mózgu według opracowanych przez nas metod. Oszczędź czas i dowiedz się, na czym warto się skupić, by opracować nazwę, która:

  • jest przyjemna dla ucha
  • przyciągnie uwagę klientów
  • wyróżni firmę, produkt lub usługę
  • budzi dobre skojarzenia, także w językach obcych
  • jest pozbawiona dwuznaczności, jakich nie sposób dostrzec na pierwszy rzut oka
  • pasuje do upodobań grupy docelowej
  • pozostaje wolna od wad prawnych
  • dla której możliwy jest zakup wolnych domen DNS
  • ułatwia procesy rozszerzania marki na nowe linie produktowe
  • ma duże szanse, by stać się dobrym logo
  • niesie pomysł na system identyfikacji wizualnej i storytelling (pełen branding marki)

    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 250 zł brutto

Koszyk

Zamknij