Perform Brand Design

Koszyk

Rainbow

R jak Różnorodność

Klient
Rainbow
Rok
2016
Zakres

Czołowy touroperator w Polsce – marka o kultowym charakterze, od ponad 25 lat uwielbiana za różnorodność, egzotykę i chwalona za zgodność oferty z jej realizacją.

Zadanie jakie postawiono przed agencją to odświeżenie znaku i wizerunku firmy, tak by powstał nowoczesny i elastyczny system odzwierciedlający różnorodność oferty, przy jednoczesnym zachowaniu radosnego i wakacyjnego charakteru marki.

Zmianie uległa także jej nazwa – skrócona do samodzielnego RAINBOW korzystniej funkcjonującego również w logotypie. Awatarem marki uczyniliśmy eRkę, która pracuje jako sygnet, jednocześnie stanowiąc punkt wyjścia dla systemu identyfikacji. W eRkę wpisać można slogan, element charakterystyczny dla danej destynacji lub stworzyć na jej podstawie nowe logo submarki RAINBOW. Witryna internetowa została przeniesiona na nowy, najprostszy z możliwych adres www.r.pl

Dedykowany krój pisma jest dopełnieniem nowego wizerunku firmy. Projekt kroju został oparty na nowym sygnecie marki – literze R.

Krój Rainbow to jednoelementowe bezszeryfowe pismo o ciepłym i przyjaznym rysunku oraz solidnej budowie liter z zaokrąglonymi zwieńczeniami kresek. Rodzina pism Rainbow obejmuje trzy odmiany: przyciągającą uwagę odmianę Display, która stanowi podstawę logotypu RAINBOW oraz jest stosowana do krótkich napisów oraz dziełowe odmiany Regular i Bold używane w dłuższych pasażach tekstu.

Wpisz swój tekst...
Wpisz swój tekst...
Wpisz swój tekst...

Do zakresu opracowania należało również zaprojektowanie nowej struktury oraz szaty graficznej katalogów wycieczkowych, które nadal są bardzo ważnym narzędziem sprzedażowym touroperatora.

Figloklub to oferta Rainbow dla rodzin z dziećmi. Wyselekcjonowane hotele, doświadczeni animatorzy i bogaty program animacji w języku polskim służą rozwijaniu dziecięcych pasji, talentów i umiejętności.

Polska Strefa to jedyna oferowana w Polsce idea wakacyjnej wioski, która dzięki szerokiemu wachlarzowi atrakcji pozwala na spędzenie czasu w doskonałej polskiej atmosferze za granicą.

Wdrażanie nowego brandingu rozpoczęto od środka organizacji, stopniowo wyprowadzając je na zewnątrz.

W komunikacji wewnętrznej, w kierunku pracowników (pilotów, agentów i rezydentów przebywających na całym świecie) wykorzystane zostały handout informujący i opisujący zmiany, a także film ukazujący idee stojące za opracowaną strategią identyfikacji marki.

Referencje

Naszą współpracę śmiało nazywam sukcesem. Nie minął rok odkąd zmieniliśmy znak, a już nie mogę sobie wyobrazić powrotu do poprzedniej identyfikacji i z trudem przychodzi mi myślenie, że kiedyś wyglądaliśmy zupełnie inaczej. Brawa dla całego zespołu! Polecam usługi firmy PBD jako partnera na polu kreowania wizerunku marki.


Grzegorz Baszczyński
Prezes Zarządu
Następny projekt
Accen Fall Arrest
Lider systemów chroniących przed upadkiem

Koszyk

Zamknij