Dedykowane fonty

Dobra typografia jest niewidoczna, jednak jej faktyczna rola jest nie do przecenienia. Odpowiednio dobrany krój pisma stanowi dodatkowe pole do wyrażenia osobowości marki, a także zespala wszelkie materiały marketingowe firmy.

Mimo, że na rynku dostępnych jest coraz więcej krojów pism, korzyści dla marki płynące ze specjalnie zaprojektowanej typografii są niepodważalne. Każda firma, której zależy na budowaniu silnego i konsekwentnego wizerunku powinna upewnić się, czy liternictwo, które stosuje odpowiednio reprezentuje jej charakter. Często istniejącym już krojom pism brakuje właściwych charakterystyk lub też nie gwarantują wystarczającej rozpoznawalności. Zakup licencji do nich jest dostępny praktycznie dla każdego. W takim wypadku, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dedykowanego liternictwa. Gdziekolwiek nowy krój pisma zostanie użyty – będzie jednoznacznie kojarzył się z marką, firmą, czy usługą, na potrzeby której został stworzony.

Standardy brandingu nieustannie podlegają zmianie. Marki nie są już postrzegane wyłącznie przez pryzmat produktów i usług, które oferują. Dzięki rozwojowi technologicznemu współczesna marka ma o wiele więcej punktów styku z potencjalnym odbiorcą. Czy to przez stronę internetową, aplikację w telefonie, film lub post w mediach społecznościowych, każda taka działalność stanowi okazję, żeby konsekwentnie budować głos marki. Dedykowana typografia nie tylko gwarantuje spójność w każdym kolejnym medium, ułatwia także szybkie rozpoznanie marki już na pierwszy rzut oka.

Niepodważalnym atutem firmowego kroju pisma są także ułatwienia w komunikacji wewnętrznej firmy. Posiadając pełną kontrolę nad swoim własnym fontem można oszczędzić czas, który należałoby poświęcić na wybór fontu dla każdego nowego powstającego materiału marketingowego. Unika się również w ten sposób wszystkich problemów związanych z kupnem odpowiednich licencji na istniejący już krój pisma, które bywają czasem kosztowne.