Perform Brand Design

Koszyk

Accen Fall Arrest

Lider systemów chroniących przed upadkiem

Klient
Accen Fall arrest
Rok
2016
Zakres

Drugi krajowy producent w dziedzinie systemów zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości. Spółka opracowuje i wdraża projekty na terenie całej Europy.

Marka potrzebowała nowej tożsamości wizualnej, która podkreśli techniczną naturę firmy, jednocześnie odsłoni siłę usług działu projektowego, oferującego rozwiązania dla budownictwa i przemysłu.

W nowym sygnecie w sposób metaforyczny zamknięta została „esencja” usług firmy ACCEN. Poprzez symbol zapięcia, zatrzasku komunikujemy gwarant bezpieczeństwa, który zyskuje osoba korzystająca z produktów i usług firmy. Logotyp „accen” został ulepszony i dopracowany typograficznie, jednocześnie nawiązuje do poprzednio stosowanego znaku. Kolory są stonowane, przeważa głęboki grafit i ciepły żółty jako kolory konwencjonalnie obecne w branży bezpieczeństwa miejsca pracy.

W odpowiedzi na postawione przed nami zadanie opracowania sposobu na oznaczanie wspólnym parasolem wszystkich marek produktowych, powstał font korporacyjny.

Dedykowany krój pisma zastosowany w nazewnictwie systemów, umożliwia rozwijanie linii produktów w sposób samodzielny, jednocześnie nie pozostawia cienia wątpliwości, że każdy z nich przynależy do oferty firmy Accen. Krój posiada solidny i wyrazisty charakter. Wersaliki, cyfry i znaki specjalne zaplanowano w jednej odmianie grubości. Konstrukcja liter jest uproszczona, a łuki są krótkie i przełamane – pismo nawiązuje do technicznego charakteru działalności prowadzonej przez Accen.

Wyrazistości dodają dopracowane detale i wprowadzony charakter szablonowości. Kreski pionowe takich liter, jak m.in.: B, H, E czy R zostały tak ukształtowane, żeby przy zachowaniu solidnej budowy, przełamać jednorodny charakter dużej ilości pionowych i poziomych elementów, które występują w wersalikach.

WRITE SOMETHING...

System identyfikacji wizualnej Accen z naszą pomocą rozszerza się również na materiały promocyjne i reklamowe.

Referencje

Po raz trzeci agencja zaskoczyła nas pozytywnie, gdy odmówiła współpracy naszej bezpośredniej konkurencji. Właściciel firmy poinformował mnie o prowadzonych rozmowach i uszanował fakt, że rzeczywiście zupełnie nie było nam to na rękę. PBD to ludzie wyznający wartości, które również my cenimy wysoko – inwencję, lojalność i profesjonalizm.


Marcin Dudek
Członek Zarządu
Następny projekt
FAOO
Wsparcie organizacji Trzeciego Sektora

Koszyk

Zamknij