Rainbow

Rainbow Tours S.A. to czołowy touroperator w Polsce – marka o kultowym charakterze, od ponad 25 lat uwielbiana za różnorodność, egzotykę i chwalona za zgodność oferty z jej realizacją. Zadanie jakie postawiono przed agencją to odświeżenie znaku i wizerunku firmy, tak by powstał nowoczesny i elastyczny system odzwierciedlający różnorodność oferty, jednocześnie zachowujący radosny i wakacyjny charakter marki.

  • Data: 2015
  • Klient: Rainbow Tours S.A.
  • Marka: Rainbow
  • Branża: Turystyka
  • Zakres prac: naming, projekt logo, krój firmowy, system identyfikacji wizualnej

opis przypadku

Najmocniejszą stroną oferty Rainbow Tours jest egzotyka i różnorodność. Ambasadorami marki niezmiennie od lat pozostają piloci i rezydenci, doskonale przygotowani pod względem merytorycznym i wykonujący swoją pracę z pasją i zaangażowaniem. W ponad 2500 biurach stacjonarnych na amatorów podróży czekają przeszkoleni agenci, którzy chętnie i z uśmiechem doradzą w kwestii wyboru wakacji dopasowanych do potrzeb klienta. Także świetnie przygotowane programy wycieczek objazdowych oraz w detalach dopracowane katalogi stanowią znak rozpoznawczy operatora i gwarancję udanych wakacji.

Rozwiązanie

Zmianie uległa nazwa marki - skrócona do samodzielnego RAINBOW korzystniej funkcjonującego również w logotypie. Awatarem marki uczyniliśmy eRkę, która pracuje jako sygnet, jednocześnie stanowiąc punkt wyjścia dla systemu identyfikacji. W eRkę wpisać można slogan, element charakterystyczny dla danej destynacji lub stworzyć na jej podstawie nowe logo submarki RAINBOW. Witryna internetowa została przeniesiona na nowy, najprostszy z możliwych adres www.r.pl

font firmowy

Krój pisma Rainbow jest dopełnieniem nowego wizerunku marki Rainbow. Projekt kroju został oparty na nowym sygnecie marki – literze R. Krój Rainbow to jednoelementowe bezszeryfowe pismo o ciepłym i przyjaznym rysunku oraz solidnej budowie liter z zaokrąglonymi zwieńczeniami kresek. Rodzina pism Rainbow obejmuje trzy odmiany: przyciągającą uwagę odmianę Display, która stanowi podstawę logotypu RAINBOW oraz jest stosowana do krótkich napisów oraz dziełowe odmiany Regular i Bold używane w dłuższych pasażach tekstu.

Wdrażanie nowych standardów rozpoczęto od środka organizacji, stopniowo wyprowadzając je na zewnątrz. W komunikacji wewnętrznej, w kierunku pracowników (pilotów, agentów i rezydentów przebywających na całym świecie) wykorzystane zostały handout informujący i opisujący zmiany, a także film ukazujący idee stojące za nowym znakiem.

Naszą współpracę śmiało nazywam sukcesem. Nie minął rok odkąd zmieniliśmy znak, a już nie mogę sobie wyobrazić powrotu do poprzedniej identyfikacji i z trudem przychodzi mi myślenie, że kiedyś wyglądaliśmy zupełnie inaczej. Brawa dla całego zespołu! Polecam usługi firmy Politański Brand Design jako partnera na polu kreowania wizerunku marki.

Grzegorz Baszczyński Prezes Zarządu, Rainbow Tours S.A.