Projektowanie opakowań

Dobre opakowanie sprawdza się w praktyce: chroni produkt, sprzedaje, wywołuje emocje. Dlatego tak ważna jest kwestia kształtu i formy opakowania. A także atrakcyjna szata graficzna, komunikująca pozycjonowanie produktu i opierająca się chwilowym trendom.

Tworzenie opakowania jest sztuką wymagającą doświadczenia i talentu, znajomości trendów, ewoluujących potrzeb współczesnego klienta/konsumenta oraz umiejętności pracy nad każdym szczegółem. Równie ważna jest wiedza na temat poligrafii, technik druku oraz znajomość potrzeb grup docelowych, dlatego designer w trakcie pracy nad marką powinien mieć zapewniony bezpośredni kontakt z odbiorcami marki.

Ważne jest by poprzez design, w sposób oczywisty, przekazać wszystkie cechy marki i produktu. Dobre opakowanie to cichy pomocnik sprzedawcy – przemawia do odbiorców, informując nie tylko o zawartości, ale o wartościach jakie wyznaje marka i jakie ma pozycjonowanie cenowe.

Aby pobudzić klientów do sięgnięcia po produkt, opakowanie powinno się do nich zwracać w odpowiednim języku, takim aby przekaz trafił do właściwej grupy docelowej. Produkty Premium nabywane są w procesie dalekim od racjonalnej i zimnej analizy danych – potrzebny jest wyważony i harmonijny design. Starsze osoby pozostają wrażliwe na funkcję i drugie życie opakowania, a dystrybutorzy wąsko-wyspecjalizowanych marek technicznych poszukują dostawców dbających o wizerunek – spójna linia opakowań jest w stanie ich upewnić, że mają do czynienia z dużą i solidną firmą.

Należymy do tych, którzy pasjonują się każdym detalem – niezależnie od tego czy chodzi o opakowanie nowej marki, odświeżenie marki Premium czy uporządkowanie linii opakowań w portfolio produktowym firmy. Jeśli podzielają Państwo nasze podejście do wizerunku, zapraszamy do kontaktu.