Nowa marka

Dobry i mądry design budzi zaufanie, co prowadzi do zdobycia akceptacji nabywców i wpływa na pozycję marki na rynku. Szczególnie w fazie wprowadzania na rynek i początkowego wzrostu liczy się oryginalne pozycjonowanie oraz wykształcenie unikatowego wizerunku firmy, produktu czy usługi.

Nowe marki walczą jakością i ceną, innowacją i wartością dodaną – nieocenione jest pierwsze wrażenie jakim marka przekona nabywców do zapoznania się z jej ofertą. Dlatego warto dobrze wystartować. Z nami wyruszyły marki małe i z charakterem – takie jak Groshki, z branży odzieżowej, i marki duże z rozmachem – takie jak Safecontrol z branży czystości, higieny i bezpieczeństwa pracy; marki piękne i niszowe – takie jak galeria sztuki Stalowa, wpisująca się w krajobraz nowej warszawskiej Pragi; marki rzucające wyzwanie rynkowym rywalom – takie jak Maxia, lokalne, ale konkurujące z krajowymi potentatami.

Marka to doświadczenie, które powstaje w kontakcie z firmą, produktem czy usługą. Jest ono efektem splotu emocji i logicznego myślenia. My dostarczamy spójną podstawę strategiczno-wizualną marki. Określamy najbardziej korzystne pozycjonowanie, definiujemy wartości i misję, wytyczamy strategię komunikacji.

Nasza oferta dla marek debiutujących to:

Strategia marki

Marka to doświadczenie, które powstaje w kontakcie z firmą, produktem czy usługą. Jest ono efektem splotu emocji i logicznego myślenia. Proces brandingowy poprzedza wnikliwa analiza otoczenia konkurencyjnego marki i produktu, trendów branżowych i rynkowych, obecnych i przyszłych potrzeb konsumentów. Wspólnie z Klientem definiujemy wizję marki, określamy jej architekturę i rdzeń, dostarczamy narzędzi do budowania osobowości. Pomagamy określić najbardziej korzystne pozycjonowanie, wytyczamy strategię komunikacji. Następnie dostarczamy spójną podstawę wizualną marki. Tylko odnalezienie równowagi między wiedzą płynącą z rynku, doświadczeniem i intuicją naszą i Klienta pozwala na opracowanie skutecznej koncepcji strategicznej nowej marki.

Nazewnictwo i copywriting

Naming czyli kreatywna lingwistyka. Rozumiemy jaki potencjał niesie za sobą słowo lekkie i łatwe do zapamiętania, takie które wspiera wizerunek marki, wyróżnia na tle konkurencji i jest zorientowane na przyszłość. Dobra nazwa z odpowiednim sloganem może stać się składaną nabywcy obietnicą, jednocześnie pozwalając na szerokie poszerzanie marki. Tworzymy nazwy i slogany produktów, usług, przedsięwzięć czy programów, biorąc przy tym pod uwagę ograniczenia prawne, ewentualne konflikty w branży w Polsce i UE, dostępność domen internetowych. Proponowanym nazwom towarzyszy wyjaśnienie ich pochodzenia, analiza znaczeniowa, opisywany jest ich potencjał typograficzny. Dbamy o to by nazwa kojarzyła się pozytywnie również w innych językach, na rynkach, na które marka może wejść w przyszłości. Rozpatrujemy nazwy w kontekście, bierzemy pod uwagę uwarunkowania historyczne, społeczne i kulturowe. Opracowujemy lub doradzamy podczas tworzenia tekstów dla dowolnej branży: prezentacyjne, ofertowe i wizerunkowe.

Logo i podstawowe otoczenie

Znak jest wizualną esencją tożsamości marki. Charakter jego otoczenia budują: kolor (paleta kolorystyczna dedykowana danej marce) i forma (elementy graficzne wywodzące się najczęściej z charakterystycznej konstrukcji  znaku), a także dobór odpowiednich krojów pisma. Do elementów podstawowego otoczenia zaliczamy materiały akcydensowe: bilety wizytowe, papier i teczki firmowe, szablony dokumentów. Taki zestaw proponujemy wszystkim markom we wczesnym etapie rozwoju. Naszym mocnym punktem są jakość i wyróżniające projekty. Gwarantujemy, że w często niedostrzegalny, na pierwszy rzut oka sposób wszystkie elementy stworzą harmonijną całość. Spójność komunikacji wizualnej stanowi bowiem punkt wyjścia do budowania zaufania, lojalności i zadowolenia Klienta dla każdej nowej marki.

System Identyfikacji Wizualnej

System identyfikacji wizualnej (SIW) to praktyczne narzędzie służące budowaniu spójności wizualnej. Dobry SIW cechuje elastyczność, jego zawartość jest dostosowana do faktycznych potrzeb firmy. SIW, który oddajemy w ręce naszego Klienta ma formę prostego przewodnika, którym może się posłużyć dowolny pracownik firmy – nie tylko projektant graficzny. Konsekwentne stosowanie SIW wzmacnia markę – dla inwestorów to sygnał: „to spółka, która dba o wizerunek”, dla konkurencji: „to będzie ważny gracz”, dla klientów: „to wiarygodna firma”. System identyfikacji wizualnej (SIW) to praktyczne narzędzie służące budowaniu spójności wizualnej. Dobry SIW cechuje elastyczność, jego zawartość jest dostosowana do faktycznych potrzeb firmy. SIW, który oddajemy w ręce naszego Klienta ma formę prostego przewodnika, którym może się posłużyć dowolny pracownik firmy – nie tylko projektant graficzny. Konsekwentne stosowanie SIW wzmacnia markę – dla inwestorów to sygnał: „to spółka, która dba o wizerunek”, dla konkurencji: „to będzie ważny gracz”, dla klientów: „to wiarygodna firma”.

Strona internetowa i digital branding

W świecie Internetu decyduje użytkownik. Dlatego projektujemy strony, które rozumieją odwiedzających. Kładziemy nacisk, aby odwiedzający po stronie poruszał się sprawnie i intuicyjnie docierał do celu. Na każdym etapie tworzenia witryny stawiamy sobie pytania dotyczące oczekiwań czytelników i dbamy o to, by marka poprzez stronę komunikowała się z Klientem wizualnie i werbalnie. Tworzymy strategię komunikacji, planujemy architekturę informacji, implementujemy projekt graficzny na serwerze testowym. Słuchamy potrzeb Klientów, testujemy i pracujemy ku zadowoleniu wszystkich stron. Tworzymy grafikę na potrzeby portali społecznościowych, doradzamy gdzie nowa marka powinna być obecna, jakie działania podejmować, a jakich unikać. Projektowane przesłanie jest zrozumiałe, informacje szybko dostępne, a wrażenia użytkowników zgodne z tym co marka pragnie o sobie mówić.

Materiały drukowane i cyfrowe

W zależności od branży i potrzeb marka komunikuje się z otoczeniem w sposób tradycyjny (katalogi, cenniki, raporty roczne) lub też opiera komunikację na obecności na świecie wirtualnym – świecie nowych technologii. Nowoczesne marki łączą oba działania w mądry i dobry sposób: katalogi i prezentacje coraz częściej przybierają formę prezentacji interaktywnej, animacji lub filmu. Projektujemy materiały drukowane i cyfrowe dedykowanym językiem wizualnym, który sprawia, że marka jest natychmiast rozpoznawalna. Jednocześnie pamiętamy, aby każdy z nich oddzielnie i na swój sposób wspierał strategię marki.

Projekty opakowań

Dobre opakowanie chroni, promuje i wspiera sprzedaż produktu. Zdajemy sobie sprawę, że to półka jest najbardziej konkurencyjnym środowiskiem marketingowym – dlatego kluczowe jest dla nas aby opakowanie prowadziło wzrok Klienta, wyróżniało się na tle innych, ale pozostało spójne w ramach linii produktów. Zajmujemy się projektowaniem strukturalnym jak i wizualną stroną opakowania. Łączymy doświadczenie w projektowaniu graficznym i realizacji różnorodnych projektów poligraficznych ze znajomością percepcji grup docelowych, trendów i aktualnej sytuacji „na półkach”. Nadzorujemy cały proces, od pomysłu, poprzez makiety, po przygotowanie proofów, co gwarantuje naszym Klientom pewny efekt.

Współpraca z rzecznikiem patentowym

Bezpieczeństwo marki, którą gwarantuje ochrona znaku towarowego oraz odpowiedzialność agencji kreatywnej za prezentowane pomysły są niezwykle istotnym aspektem dla każdego przedsiębiorstwa. Dlatego stale współpracujemy z kancelarią rzeczników patentowych. Projektowane przez nas nazwy i znaki każdorazowo poddawane są analizie wstępnej pod względem konfliktu w branży w Polsce i UE. Daje to naszym Klientom pewność, że prezentowane nazwy i znaki będą mogły zostać zarejestrowane, jeszcze przed rozpoczęciem procesu rejestracji ze strony Klienta.

Nadzór produkcyjny

Współpracujemy z drukarniami o różnych profilach i specjalizacjach. Szeroka wiedza techniczna i znajomość nowoczesnych technik pozwala nam zaproponować optymalne rozwiązania poligraficzne. Doradzamy w kwestiach wyboru rodziny papierów, kontrolujemy zgodność druku z zaakceptowanym przez Klienta proofem. Szczególny nacisk kładziemy na pierwszy druk. Chcemy aby Klient wiedział jakiego efektu należy oczekiwać podczas samodzielnej współpracy z drukarnią w przyszłości.